wybór literatury ze zbiorów Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Lesznie)
Wydawnictwa zwarte:
1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw : dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; przekład Emilia Skowrońska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
Sygnatura: 94192
2. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. - Warszawa : Wydawnictwo K. E. Liber, 2007.
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Sygnatura: 89497
3. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015.
(Biblioteka SI.)
Sygnatura: 93396-Czyt.-XXV-C, 93682
4. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar [i in.] ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014.
Sygnatura: 93416
5. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : "Difin", cop. 2017.
(Engram)
Sygnatura: 94383
6. Jak osiągać sukcesy w nauce? : uwaga, równowaga i koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpr. Lawrence J. Beuret, Peter Blythe ; tł. Magdalena Trzcińska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
Sygnatura: 89695-Czyt.-XXV-B, 89694
7. Nie-zgrane dziecko : zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie / Carol Stock Kranowitz ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Sygnatura: 93485
8. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt ; [przekład Patricia Sorensen]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
Sygnatura: 94454
9. Sensorycznie wszystko gra! : piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska ; muz. Stefan Gąsieniec. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.
(Biblioteka SI)
Sygnatura: 93698
10. Sensoryczny, piękny świat : zabawy z wierszykami rozwijające integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska. - Gdańsk : Harmonia, 2016.
Sygnatura: 93750, 93751
11. Stymulacja rozwoju dzieci z trudnościami w uczeniu się - nowe tendencje / Celestyna Grzywniak. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015.
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 629)
Sygnatura: 94179
12. Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekł. Dorota Szatkowska]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
(Biblioteka SI)
Sygnatura: 93694, 93731, 93732-Czyt.-XXV-C
13. Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej / Violet F. Maas ; tł. [z jęz. ang.] Ewa Grzybowska, Zbigniew Przyrowski, Marta Ślifirska. - Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., cop. 1998.
Sygnatura: 77057, 77856
14. Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej / Violet F. Maas. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., cop. 1998.
Sygnatura: 87709, 87710
15. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2007.
Sygnatura: 89525
16. Wzrok i słuch - zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Sygnatura: 91470
Artykuły z czasopism:
1. CORAZ lepiej rysuję, wycinam... kreślę po śladzie / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 4, s.8-13
2. ĆWICZENIA integrujące odruchy pierwotne / Paweł Ferdynus // Wychowawca. - 2016, nr 9, s.16-17
3. DBAMY o sprawność naszych rąk - przykład zajęć dla klasy I / Małgorzata Kwaśniewska // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2013/2014, nr 2, s.63-69
4. DIETA sensoryczna przedszkolaka / Kozłowski Wojciech ; rozm. Dominika Stefanowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 2, s.41-44
5. EDUKACJA przez ruch / Małgorzata Powałek // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 3, s.36-39
6. GDY zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Joanna Fronczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 8, s.52-54
7. INTEGRACJA sensoryczna / Marta Wiśniewska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2006, nr 10, s.18-20
8. INTEGRACJA sensoryczna jako forma pracy terapeutycznej / Joanna Cedro // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011 nr 6, s.46-49
9. KRĘCI się, spada, buja w obłokach... / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 7, s.14-17
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej.
10. METODA integracji sensorycznej (SI) / Ewa Grzybowska // Rewalidacja. - 1999, nr 2, s.57-61
11. ŚWIAT jednej sali / Beata Kołakowska // Charaktery. - 2013, nr 6, s.52-56
Terapia zaburzonej integracji sensorycznej (Sala Doświadczania Świata).
12. TERAPIA integracji sensorycznej - uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Ewa Puszczałowska-Lizis // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2012, nr 11, s.16-20
13. UCZEŃ z zaburzeniami integracji sensorycznej w polskiej szkole / Marta Wiśniewska // Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 9, s.48-50
14. W ŚWIECIE zmysłów, czyli jak usprawniać integrację sensoryczną uczniów / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2018, nr 10, s.42-47
15. W TROSCE o dobrą współpracę zmysłów - czyli o terapii integracji sensorycznej słów kilka / Urszula Krakowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 10, s.48-49
16. WCZESNA diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. przepr. Marta Kaczmarczyk // Życie Szkoły. - 2017, nr 6, s.2-5
17. WSPOMAGANIE rozwoju mowy u dzieci z niepełnosprawnością złożoną z wykorzystaniem elementów metody integracji sensorycznej / Paulina Stobnicka-Stolarska // Rewalidacja. - 2001, nr 2, s.46-54
18. WSPOMAGANIE rozwoju mowy u dzieci z niepełnosprawnością złożoną z wykorzystaniem elementów metody integracji sensorycznej / Paulina Stobnicka-Stolarska // Rewalidacja. - 2001, nr 1, s.24-38
19. ZABURZENIA integracji sensorycznej (SI) - jak pracować z dzieckiem? / Ewa Jonakowska // Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s.28-30.
20. ZABURZENIA integracji sensorycznej a trudności w nauce / Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły.- 2014,nr 3, s.10-13
21. ZABURZENIA koordynacji wzrokowo-ruchowej / Edyta Szczepkowska // Życie Szkoły. - 2017, nr 9, s.21-27
22. ZAJĘCIA muzyczne usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne / Ewa Zwolińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 1993, nr 5, s.267-272
Oprac.: Ewa Staniszewska
CDN-PBP w Lesznie