• Biuletyn Informacji Publicznej Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie

Nauczycielu! Skorzystaj
z naszej oferty i zgłoś
się na nasze szkolenia

slide1.png

Nasze pozostałe usługi

Wierzymy w to, że zdobywanie wiedzy może być niezwykle ciekawe i inspirujące. Posiadamy wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu różnego typu szkoleń

Uczymy się przez całe życie


Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie nieustannie wspomaga nauczycieli i innych pracowników oświaty w procesie kształcenia ustawicznego.Dysponujemy odpowiednią bazą i wyposażeniem zapewniającym realizację celów szkoleń. Stanowią ją:

  • wykwalifikowana kadra nauczycieli i konstantów, nauczycieli i doradców oraz innych osób współpracujących z ośrodkiem
  • Odpowiednio wyposażone i przygotowane do zajęć sale w tym pracownia komputerowa ze stałym dostępem do internetu

Najbliższe szkolenia

Szkolenia Rad Pedagogicznych

 

Szkolenia Rad Pedagogicznych

 

Przedstawiamy Państwu propozycję tematów szkoleń rad pedagogicznych. Program szkolenia może zostać indywidualnie dopasowany do potrzeb szkoły lub przedszkola.

Proponowany przez dyrektora szkoły w zgłoszeniu termin szkolenia wymaga uzgodnień z konsultantem odpowiedzialnym za dany cykl szkoleń. Czas trwania szkolenia, forma szkolenia oraz szczegółowy program ustalany jest indywidualnie. Odpłatność za jedną godzinę lekcyjną dla grupy do 20 osób wynosi 250 zł, dla grupy powyżej 20 osób wynosi 350 zł, natomiast dla grupy powyżej 30 osób wynosi 550 zł. Cena ta dotyczy szkół, przedszkoli i placówek w rejonie działania CDN.

Dla pozostałych jednostek spoza rejonu działania CDN cena jest ustalana indywidualnie. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

 


Wypełnij formularz - zamów radę

 

Formy płatności (nr konta)

  • Od 01.01.2017r. nie będą przyjmowane wpłaty za szkolenia w formie gotówkowej,

    Żądanie wystawienia faktury należy zgłosić na adres e-meil: poprawska@cdn.leszno.pl lub telefonicznie nr 65 529 90 62 wew 25. Faktura dla płatnika VAT (placówka – jednostka miasta/gminy, inna jednostka) lub na żądanie osoby fizycznej zostanie wystawiona i winna być odebrana w księgowości CDN pok. Nr 105 do godziny 15.30.

    Odpłatność za szkolenie należy uregulować przelewem w miesiącu szkolenia, nie później niż na 3 dni przed terminem zajęć na rachunek:

    Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie ul. Bolesława Chrobrego 15 64-100 Leszno numer rachunku BZ WBK O/Leszno 71 1090 1245 0000 0001 1532 8876, z podaniem imienia i nazwiska uczestnika oraz nazwy szkolenia.

    Wszelkich informacji udzielają:

    Marlena Poprawska tel 65 529 90 62 wew 25, e-mail : poprawska@cdn.leszno.pl

    Dorota Snela tel 65 529 90 62 wew 24, e-mail: snela@cdn.leszno.pl

  • Więcej informacji dot. płatności i faktur

Informator


 

Szanowni Państwo Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie prezentuje ofertę szkoleniową na rok szkolny 2017/2018. Zapisy organizowane są tylko na te formy, przy których został podany termin realizacji. Serdecznie zapraszamy na zajęcia.

Spis treści - Obszary tematyczne szkolenia

Awans zawodowy nauczyciela (stażysta na kontraktowego).

1. PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO.2.REALIZACJA ZADAŃ NAUCZYCIELA STAŻYSTY.3.PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZED KOMISJĄ EGZAMINACYJNĄ.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli NAUCZYCIELE WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI. AGATA SADOWSKA AGATA SADOWSKA 6 45

Awans zawodowy nauczyciela (kontraktowy na mianowanego).

1.PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO. 2. REALIZACJA ZADAŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.3.PROCEDURA POSTĘPOWANIA EGZAMINACYJNEGO.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli NAUCZYCIELE WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI.Ł AGATA SADOWSKA AGATA SADOWSKA 5 45

Awans zawodowy nauczyciela (mianowany na dyplomowanego).

1. PODSTAWY PRAWNE AWANSU ZAWODOWEGO.2. REALIZACJA ZADAŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.3. PROCEDURA POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli NAUCZYCIELE WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI. AGATA SADOWSKA AGATA SADOWSKA 5 45

Awans zawodowy nauczyciela mianowanego na dyplomowanego.

obowiązujące akty prawne spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu przygotowanie dokumentacji nauczyciela

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli Nauczyciele mianowani Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak 4 45

Awans zawodowy nauczyciela kontraktowego na mianowanego.

obowiązujące akty prawne spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu przygotowanie dokumentacji nauczyciela

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli Nauczyciele kontraktowi Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak 3 45

Awans zawodowy nauczyciela stażysty.

obowiązujące akty prawne spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu przygotowanie dokumentacji nauczyciela stażysty

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący awans zawodowy nauczycieli Nauczyciele stażyści Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak Karolina Nowak, Edyta Zarembska-Marciniak 4 45

Dyplomacja - etykieta - savoir vivre, czyli sztuka życia.

Szkolenie jest podzielone na trzy części: 1. Podstawy dyplomacji, czyli zasady, którymi kieruje się dobry dyplomata 2. Etykieta, czyli zasady zachowań uwzględniające różnice kulturowe 3. Savoir vivre, czyli zasady stanowiące o naszym dobrym wychowaniu

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium edukacja europejska, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele wszystkich przedmiotów i typów szkół. Krystyna Łasowska dr Aleksandra Wojciechowska 4 70

Komunikacja - umiejętność społeczna.

1. Czym jest komunikacja, jakie są przeszkody skutecznej komunikacji, style i strefy komunikowania się. 2. Jaka jest rola wartości, zwyczajów, religii i symboli w wzajemnej komunikacji ludzi odmiennych kultur. 3. Pojęcia takie jak szok kulturowy, tożsamość, stereotyp, uprzedzenia, nacjonalizm, kultura narodowa, indywidualizm, kolektywizm, cechy i techniki manipulacji oraz sposoby obrony przed manipulacją.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium edukacja europejska, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele wszystkich poziomów i typów szkół Krystyna Łasowska dr Aleksandra Wojciechowska 4 70

Manipulacja czy sterowanie - świadome oddziaływanie na ucznia.

Zawartość tematyczna 1. Definicja manipulacji, cechy i typy manipulacji, techniki manipulacji 2. Manipulacja a sterowanie - różnice 3. Obrona przed manipulacją

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium edukacja europejska, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele wszystkich poziomów i przedmiotów Krystyna Łasowska dr Aleksandra Wojciechowska 3 70

Savoir vivre, czyli jak uczyć dzieci dobrych manier.

1. Pojęcie savoir vivre 3. Jak organizować przyjęcia 4. Zachowania rzy stole 5. Dress code - typy i zasady doboru ubioru 6. Powitania i pożegnania

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium edukacja europejska, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele wszystkich poziomów i przedmiotów Krystyna Łasowska dr Aleksandra Wojciechowska 4 65

Sprechen Sie Deutsch? Konwersacje w języku niemieckim.

1. Praca z tekstem 2. Tworzenie wypowiedzi na bazie słownictwa, 3. Dialogi, scenki sytuacyjne, dyskusja na tematy związane z codziennym życiem

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący języki obce Nauczyciele wszystkich typów szkół Justyna Lorych Justyna Lorych 2 20

Kształtowanie kompetencji kulturowej w nauczaniu języka obcego w kontekście nowej podstawy programowej.

biegłość językowa a efektywna komunikacja świadomość kultury własnej i obcej metody i sposoby pracy w edukacji międzykulturowej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne języki obce, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyciele języków obcych Justyna Kokocińska Justyna Kokocińska 4 30

Twórcze sposoby na gramatykę gwarancją precyzji i poprawności językowej w kontekście nowej podstawy programowej.

dedukcyjne i indukcyjne podejście do nauczania gramatyki twórcze ćwiczenia gramatyczne rola gramatyki w nauczaniu języka obcego

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne języki obce, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyciele języków obcych Justyna Kokocińska Justyna Kokocińska 4 30

Profilaktyka przemocy i agresji w szkole.

Zapoznanie ze sposobami przeciwdziałania przemocy i agresji

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne języki obce, problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Skoracka 4 55

Tworzymy komiksy, historyjki, książeczki, dialogi na języku obcym na bazie aplikacji internetowych.

narzędzia do tworzenia komiksów Writecomics, Toondoo, Pixton, Storyjumper narzędzia do tworzenia książeczek oraz barwnych historyjek online Storybird - tworzenie dialogów, książeczek, historyjek

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne języki obce, technologie informacyjne Nauczyciele języków obcych wszystkich typów szkół Justyna Kokocińska Justyna Kokocińska 4 35

Jak pomóc uczniom niedosłyszącym?

Identyfikowanie trudności ucznia Sposoby wspomagania ucznia z trudnościami Wymiana doświadczeń

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych Iwona Gubańska Joanna Klemenska 2 20

Terapia metodą M.Ch. Knillów.

1. Opis i cele metody, 2. Opis programów i towarzyszące im aktywności ruchowe, 3. Korzyści metody

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Justyna Lorych Justyna Lorych 2 20

Specyficzne trudności w uczeniu się a trudności w nauce matematyki.

Diagnozowanie trudności, sposoby wspomagania ucznia

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Skoracka 4 60

Szkolnictwo zawodowe dla młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną.

Szkolnictwo zawodowe młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Maria Ratajczak 5 70

Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością intelektualną.

Diagnozowanie, sposoby pracy

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Arletta Domańska 5 70

Dziecko głęboko upośledzone w systemie edukacji.

Dziecko głęboko upośledzone w systemie edukacji

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Arletta Domańska 5 70

Terapia Ręki jako metoda wspierająca w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.

Terapia Ręki jako metoda wspierająca w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Otto 5 70

Trening umiejętności społecznych.

Trening umiejętności społecznych

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Otto 5 70

Wychowanie i edukacja osób z autyzmem.

Wychowanie i edukacja osób z autyzmem

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Anna Piotrowska 5 70

Zachowania trudne osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Zachowania trudne osób z niepełnosprawnością intelektualną

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Anna Piotrowska 5 70

Praca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.

Praca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Anna Piotrowska 5 70

Nie taki autyzm straszny jak go malują.

Praca z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

seminarium kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zainteresowani nauczyciele Justyna Lorych Justyna Lorych 3 70

Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole podstawowej.

1. Obowiązujące przepisy w doradztwie edukacyjno- zawodowym 2. Doradca zawodowy – specjalista w szkole. 3. Działania szkoły w ramach preorientacji zawodowej w zakresie doradztwa edukacyjno - zawodowego - wymiana doświadczeń

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Doradcy zawodowi, zainteresowani nauczyciele Zofia Szabel-Zakrzewska Halina Mocek 4 30

Co warto wiedzieć o sztuce czytania?

Czytanie a rozwój ucznia Teorie czytania Strategie i techniki pracy z tekstem

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele języka polskiego w klasach 4-8 oraz w szkołach ponadpodstawowych Iwona Gubańska Iwona Gubańska, Edyta Zarembska-Marciniak 3 25

Propozycje pracy z tekstem literackim.

Lektury szkolne w kontekście Rozporządzenia MEN. Sposoby urozmaicenia pracy tekstem literackim. Wymiana doświadczeń.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele języka polskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej i szkołach ponadpodstawowych Iwona Gubańska Edyta Zarembska-Marciniak, Iwona Gubańska 4 30

Ocenianie kształtujące – co warto o nim wiedzieć?

Rola oceniania szkolnego Ocenianie tradycyjne a sumujące Elementy oceniania kształtującego

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Iwona Gubańska 4 30

Metody aktywizujące w kształceniu.

1. Rodzaje metod aktywizujących. 2. Praktyczne wykorzystanie metod aktywizujących na lekcji. 3. Projekty własnych rozwiązań z wykorzystaniem metod aktywizujących.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyicle Zofia Szabel-Zakrzewska Zofia Szabel-Zakrzewska 6 40

Jak można pomóc uczniowi w nauce?

Psychofizjologiczne aspekty uczenia się Style uczenia się i teoria inteligencji wielorakich Propozycje działań wspomagających proces uczenia się

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego 20 (przewidywana; nie jest równoznaczna z zamykaniem listy zgłoszeń) Iwona Gubańska Iwona Gubańska 4 30

Przedszkolak i zjawiska przyrodnicze.

Przedszkolak w ogrodzie. "Kącik przyrody" w sali przedszkolnej. Spacery i wycieczki.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Dzieła przedszkolaka z papieru.

Faktura z pomysłem. Kwiaty z bibuły na tle. Kolaż, plecionki z papieru ...

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Zabawy matematyczne przedszkolaków.

Zabawy klasyfikacyjne wg. wielkości, kształtu, koloru. Zabawy z liczebnikami głównymi i porządkowymi. Zabawy z modelami monet i banknotów.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Metoda Dobrego Startu i inne metody w przedszkolu.

Znaczenie i efektywność Metody Dobrego Startu. Zajęcia - ćwiczenia prowadzone Metodą Dobrego Startu. Różne techniki dramy.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Ekspresja twórcza przedszkolaków.

Formy ekspresji dziecięcej. Zabawa forma ekspresji. Formy słowne, plastyczne i muzyczne.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Spotkania z Instytutem Pamięci Narodowej - Polska i Polacy w XX wieku.

Odkrywanie i poznawanie historii najnowszej Polski w oparciu publikacje IPN-u. Materiały ikonograficzne jako źródła wiedzy o omawianym temacie. Prezentacja przykładowych scenariuszy lekcji dotyczących tematu.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele historii Zofia Szabel-Zakrzewska, Pracownik IPN w Poznaniu 4 30

Nowa podstawa programowa z wychowania do życia w rodzinie dla szkół ponadpodstawowych.

1. Zapoznanie z założeniami nowej podstawy programowej z wychowania do życia w rodzinie. 2. Praca z materiałami ćwiczeniowymi. 3. Analiza przypadków.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania do życia w rodzinie szkół ponadgimnazjalnych Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 3 50

Budowanie zespołów nauczycielskich. Planowanie ich pracy.

1. Dlaczego praca zespołowa? 2. Budowanie zespołu. 3. Zasady organizacji zespołu.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 35

Nowa podstawa programowa z historii dla szkół ponadpodstawowych.

1. Treść i komentarz do podstawy programowej. 2. Porównanie obowiązującej i nowej podstawy programowej 3. Propozycje rozwiązań metodycznych .

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele historii szkół ponadgimnazjalnych Renata Skowronek Renata Skowronek, Zofia Szabel - Zakrzewska 3 25

Nowa podstawa programowa z wiedzy o społeczeństwie dla szkół ponadgimnazjalnych.

1. Treść i komentarz do podstawy programowej . 2. Porównanie obowiązującej i nowej podstawy programowej 3. Propozycje rozwiązań metodycznych .

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie szkół ponadpodstawowych Renata Skowronek Renata Skowronek 3 30

Spostrzeganie u przedszkolaków.

Rodzaje spostrzeżeń u dziecka. Charakterystyczne cechy spostrzeżeń dziecka. Znaczenie spostrzegania wzrokowego w przygotowaniu dzieci do nauki pisania i czytania.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla przedszkolaków.

Zabawy ruchowe młodszych przedszkolaków. Zabawy ruchowe starszych przedszkolaków. Różne metody ćwiczeń ruchowych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania przedszkolnego Emilia Chrzanowska Emilia Chrzanowska 4 30

Ocenianie kształtujące - co warto o nim wiedzieć?

Prawo oświatowe o ocenianiu Idea oceniania kształtującego Elementy oceniania kształtującego

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczycieli szkół podstawowych//szkół ponadpodstawowych Iwona Gubańska Iwona Gubańska 4 30

Rozgrzewka, czyli jak w ciekawy sposób zacząć zajęcia.

Znaczenie pierwszych minut lekcji dla całości zajęć Prezentacja różnorodnych sposobów rozpoczynania lekcji Nabycie umiejętności wzbogacania własnego warsztatu pracy

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Agata Karolczyk-Kozyra 4 55

Nowa podstawa programowa z j. polskiego dla szkół ponadgimnazjalnych, dla szkół ponadpodstawowych.

1. Treść podstawy programowej z j. polskiego 2. Porównanie podstawy obowiązującej z tzw. nową podstawą programową 3. Propozycje rozwiązań metodycznych w pracy z uczniami

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele j.polskiego szkół ponadgimnazjalnych Iwona Gubańska Iwona Gubańska, Renata Skowronek, Edyta Zarembska-Marciniak 3 25

Indywidualizacja w pracy z uczniem - praca z uczniem zdolnym i z uczniem z trudnościami w uczeniu się.

1. Istota indywidualizacji – podstawowe informacje. 2. Sposoby praktycznych rozwiązań w pracy z uczniem mającym różnorodne trudności w nauce. 3.Sposoby praktycznych rozwiązań w pracy z uczniem uzdolnionym.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele różnych typów szkól Renata Skowronek Renata Skowronek 5 35

Jak efektywnie i ciekawie prowadzić zajęcia z wychowania do życia w rodzinie.

1. metody pracy na lekcja wychowania do życia w rodzinie 2. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem filmu 3. Propozycje rozwiązań metodycznych

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wychowania do życia w rodzinie wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 70

Twórcze metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym.

1.METODY PRACY Z WYKORZYSTANIEM RUCHU I MUZYKI.2. MUZYKA JAKO TERAPEUTYCZNY CHARAKTER PROWADZENIA ZAJĘĆ Z DZIECKIEM NADPOBUDLIWYM.3. ĆWICZENIA SPRZYJAJĄCE KONCENTRACJI UWAGI DZIECKA NADPOBUDLIWEGO.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego NAUCZYCIELE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PRZEDSZKOLI. AGATA SADOWSKA DR KATARZYNA FORECKA-WAŚKO- ADIUNKT WYDZIAŁU STUDIÓW EDUKACYJNYCH UAM W POZNANIU, AUTORKA WIELU PUBLIKACJI POŚWIĘCONYCH TERAPEUTYCZNYCM FUNKCJOM ZAJĘĆ MUZYCZNO - RUCHOWYCH. 6 80

Młody nauczyciel na starcie - rady i dobre praktyki dla nauczyciela rozpoczynającego pracę.

1. DOKUMENTACJA OBOWIĄZUJĄCA W SZKOLE.2. ZADANIA I OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA KONSTRUOWANIE WARSZTATU PRACY.3. REALIZOWANIE I MONITOROWANIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący, Seminarium, Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego NAUCZYCIELE WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI. AGATA SADOWSKA AGATA SADOWSKA 4 45

Film jako narzędzie dydaktyczne i wychowawcze.

1. Zapoznanie z pojęcie filmoterapii. 2. Praca z materiałami ćwiczeniowymi. 3. Analiza przypadków.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 50

Wokół etyki w szkole.

1. Etyka w szkole w kontekście nowej podstawy programowej.. 2. Praca z materiałami ćwiczeniowymi. 3. Analiza przypadków.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 50

Indywidualne możliwości rozwojowe dzieci a podstawa wychowania przedszkolnego.

Zapoznanie ze sposobami realizowania zadań wynikających z podstawy programowej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele przedszkola Iwona Gubanska Izabela Skoracka 4 60

Trudności w nauce matematyki a osiąganie gotowości do nauki szkolnej i dojrzałości matematycznej.

Diagnozowanie dojrzałości szkolnej, wspomaganie ucznia

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Skoracka 4 60

Motywowanie uczniów i techniki uczenia się w praktyce.

1. Sposoby motywowania uczniów do nauki. 2. Umiejętności interpersonalne zwiększające zaangażowanie uczniów. 3. Praktyczne zastosowanie technik efektywnego uczenia się.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 40

Pytania, które kształcą.

1. Rodzaje i funkcje pytań wzbudzających ciekawość, zainteresowanie, pobudzających do dyskusji. 2. Pytania kluczowe – charakterystyka i funkcja. Taksonomia Blooma. 3. Jak zachęcić uczniów do stawiania pytań? Przykładowe formy i metody pracy.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 40

Uczenie metodą rozwiązywania problemów.

1. Omówienie wybranych metod rozwiązywania problemów. 2. Określenie zasad planowania lekcji problemowych i budowanie scenariusza lekcji. . Wy3korzystanie gry dydaktycznej „poker kryterialny”.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 40

Filmy dokumentalne dla dzieci i młodzieży w edukacji szkolnej.

1.Dlaczego warto oglądać filmy dokumentalne? 2.Filmy dokumentalne wsparciem merytorycznym w pracy dydaktycznej nauczyciela. 3.Przykłady filmów dokumentalnych dla uczniów szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele szkół podstaowwych i ponadpodstawowych Zofia Szabel-Zakrzewska Zofia Szabel-Zakrzewska 4 30

Uczeń nadpobudliwy czy niewychowany?

podstawy teoretyczne, funkcjonowanie dziecka nadpobudliwego w szkole zasady postępowania z dzieckiem nadpobudliwym

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Aleksandra Pazoła 5 70

Im wcześniej, tym lepiej – wczesne rozpoznawanie zaburzeń rozwojowych u dzieci.

Najczęstsze zaburzenia rozwojowe Przyczyny zaburzeń Sposoby postępowania

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Aleksandra Pazoła 5 70

Nauczanie indywidualne wobec zmian we współczesnej szkole.

1. Zwrócenie szczególnej uwagi na motywy podejmowania decyzji i objęciu młodego człowieka procesem indywidualnego nauczania. 2. Analiza przypadków. 3. Propozycje działań dydaktycznych i wychowawczych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 50

Mody na samookaleczenia - co może zrobić wychowawca by przeciwdziałać zachowaniom autodestrukcyjnym?

Problemy rozwojowe okresu adolescencji Działania profilaktyczne wychowawcy Jak rozmawiać z nastolatkami

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Nauczyciele wychowawcy, inni zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Skoracka 4 60

Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu/szkole ogólnodostępnej.

Zadania, metody i formy pracy zajęć rewalidacyjnych

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Izabela Skoracka 4 60

Preorientacja zawodowa w przedszkolu.

1. Dlaczego preorientacja zawodowa w przedszkolu? 2. Tworzenie programu preorientacji zawodowej w przedszkolu 3. Scenariusze zajęć z preorientacji zawodowej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Doradcy zawodowi i nauczyciele przedszkola Maria Koroniak Maria Koroniak 4 30

Orientacja zawodowa w szkole podstawowej w klasach I-VI.

1. Dlaczego orientacja zawodowa w szkole podstawowej w klasach I - VI? 2. Tworzenie programu orientacji zawodowej w szkole podstawowej (I-VI) 3. Scenariusze zajęć z orientacji zawodowej dla uczniów szkoły podstawowej (I-VI)

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Doradcy zawodowi i nauczyciele klas I -VI szkoły podstawowej Maria Koroniak Maria Koroniak 4 30

Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej.

1. Tworzenie programu doradztwa zawodowego w szkole podstawowej 2. Scenariusze zajęć z doradztwa zawodowego 3. Narzędzia diagnostyczne 4. Ewaluacja programu doradztwa zawodowego w szkole podstawowej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Doradcy zawodowi i nauczyciele szkoły podstawowej Maria Koroniak Maria Koroniak 4 30

Doradztwo zawodowe w szkole ponadpodstawowej.

Tworzenie programu doradztwa zawodowego w szkole ponadpodstawowej 2. Scenariusze zajęć z doradztwa zawodowego 3. Narzędzia diagnostyczne 4. Ewaluacja programu doradztwa zawodowego w szkole ponadpodstawowej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego Doradcy zawodowi i nauczyciele szkół poadpodstawowych Maria Koroniak Maria Koroniak 4 30

Jak zorganizować biwak tematyczny i inne imprezy szkolne?

Przepisy prawne Przygotowania do wprowadzania form Sposoby organizowania czasu

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne praca nauczyciela w formach pozaszkolnych Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Mateusz Gabryś 2 30

Kurs kierownika wypoczynku.

1. Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży 2. Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników (obowiązujące przepisy) 3. Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą pedagogiczną oraz z personelem administracyjno- obsługowym, elementy zarządzania kryzysowego

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący praca nauczyciela w formach pozaszkolnych Nauczyciele wszystkich typów szkół Justyna Lorych dr Mirosław Radoła / Piotr Mocny 10 120

Kurs kierownika i opiekuna wycieczek szkolnych.

1.Zapoznanie z podstawą prawną regulującą organizacją krajoznawstwa i turystyki 2. Pełnienie roli kierownika wycieczek szkolnych - zadania i powinności 3. Obowiązująca dokumentacja

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący praca nauczyciela w formach pozaszkolnych Nauczyciele wszystkich typów szkół Justyna Lorych dr Mirosław Radoła 5 70

Nowy model funkcjonowania szkoły zawodowej.

1. Budowa wizji i misji szkoły zawodowej. 2. Nowa strategia szkoły zawodowej. 3. Budowa instytucjonalnych podstaw rynkowego modelu funkcjonowania szkoły zawodowej.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium prawo oświatowe i zarządzanie oświatą Dyrektorzy szkół zawodowych Edyta Zarembska-Marciniak mgr Piotr Urbaniak 5 30

Zmiany statusu nauczyciela bibliotekarza szkolnego.

1. Zasady ustalania oceny pracy nauczyciela. 2. Awans zawodowy nauczyciela. 3. Urlop dla poratowania zdrowia i urlop wypoczynkowy.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium prawo oświatowe i zarządzanie oświatą, awans zawodowy nauczycieli Nauczyciele bibliotekarze szkolni Leszek Zaleśny Leszek Zaleśny 4 30

Konferencja dla nauczycieli bibliotekarzy i języka polskiego - 24 kwietnia 2019 r. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.

1. Życie i twórczość literata, dla którego parlament ustalił rok 2019. 2. Rola literatury w kształtowaniu tożsamości narodu 3. Szachy w praktyce biblioteki szkolnej. 8. Rola biblioteki w nowej rzeczywistości społecznej.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Konferencja prawo oświatowe i zarządzanie oświatą, sprawowanie nadzoru pedagogicznego i ewaluacja Nauczyciele bibliotekarze i języka polskiego oraz inni zainteresowani Leszek Zaleśny Leszek Zaleśny i inni 5 (bezpłatne) 0 

Jak urozmaicić zajęcia z wychowawcą?

Obowiązki wychowawcy w świetle prawa oświatowego Obszary działalności nauczyciela wychowawcy Zarządzanie zespołem klasowym

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańśka Iwona Gubańska 4 30

Mediacje szkolne i rówieśnicze: główne zasady wprowadzania mediacji (w kontekście nowej podstawy programowej).

1. Konflikty w społeczności szkolnej. 2. Tworzenie środowiska rówieśniczego zapobiegającego konfliktom. 3. Mediacje szkolne – przebieg mediacji, umiejętności mediatora 4 . Praktyczne wykorzystanie mediacji w szkole

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Aleksandra Klupś, Agnieszka Kuca. 16 180

Etyka i etyczność w zawodzie nauczyciela.

Rola zachowań etycznych w zawodach zaufania publicznego. Normy moralne w relacjach: nauczyciel - uczeń, nauczyciel - rodzic. Postawy nauczycieli a wychowanie.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 8 60

Wychowywać ucząc - program ORE.

Wychowywać ucząc – jak radzić sobie podczas lekcji z trudnościami wynikającymi z procesu grupowego oraz konfliktów interpersonalnych

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 10 70

Program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci młodszych Przyjaciele Zippiego.

Rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych małych dzieci a także uczenie ich radzenia sobie z trudnościami i ze stresem.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 25 500

Trening kontroli własnej złości.

Rozpoznanie i nazywanie emocji u siebie i innych. Ćwiczenie asertywnych zachowań w trudnych sytuacjach społecznych.Diagnoza własnego poziomu złości.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 10 70

HiP - Program Bohaterskiej Wyobraźni prof. Ph. Zimbardo.

Efekt Biernego Widza – jak przekształcać bierność w bohaterskie działanie? Efekt gapia. Przejście od chęci zrobienia czegoś dobrego do realizacji czynu.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 30 600

Uczeń migrujący w Polskiej szkole.

Rozpoznanie sytuacji szkolnej i rodzinnej ucznia. Ocena sytuacji prawnej dziecka. Działania profilaktyczne, pomocowe, wychowawcze podejmowane we współpracy z rodzicami / opiekunami prawnymi ucznia.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 8 60

Wybrane elementy Treningu Zastępowania Agresji.

Odważne komunikaty FUKOZ

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 25 150

Projekt edukacyjno badawczy - Badania w działaniu.

Jak wspólnie badać żeby lepiej uczyć ? Pięcioetapowa procedura. Model a nie recepta. Wykorzystanie danych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bozena Roszak 8 60

Prawa człowieka, prawa dziecka w szkole.

Prawa dziecka prawami człowieka. Naruszanie praw dziecka. Przykłady z praktyki. Ochrona praw dziecka.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Konferencja problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 6 40

O sposposobach wprowadzania w świat wartości.

Analiza aktów prawnych Rola szkoły Konstruowanie zajęć w zakresie kształtowania systemu wartości

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele szkół podstawowych / nauczyciele szkół ponadpodstawowych Iwona Gubańska Iwona Gubańska 3 25

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole.

Komunikacja w organizacji Model szkoły promującej zdrowie w aspekcie zdrowia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego Układanie scenariusza zajęć z edukacji zdrowotnej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Nauczyciele, w tym koordynatorzy szkół promujących zdrowie Iwona Gubańska Irena Sierpowska-Glapiak 24 170

W jaki sposób nauczyciel może budować swój autorytet?

Podstawowe czynniki sprzyjające budowaniu autorytetu Sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami Zasady skutecznej komunikacji

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Aleksandra Pazoła 5 70

Istota współczesnej edukacji zdrowotnej w przedszkolach i szkołach.

Związki między zdrowiem a edukacją, cele i cechy współczesnej edukacji zdrowotnej, zdrowie i czynniki je warunkujące, treści – umiejętności życiowe, wybrane zagadnienia metodyki edukacji zdrowotnej, szkoła promująca zdrowie

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Irena Sierpowska-Glapiak 5 70

Uczeń - rodzic - nauczciel - dobra wspólpraca drogą do sukcesu.

1. Komunikacja pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami 2. Relacje szkoła - rodzice 3. Przyczyny i sposoby zapobiegania konfliktom w szkole .

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 35

Jak efektywnie porozumiewać się z uczniem i rodzicami?

Przyczyny nieporozumień Czynniki sprzyjające atmosferze porozumienia Porozumienie bez przemocy

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Iwona Gubańska 4 30

Aby lekcja była efektywna - o potrzebie zachowania ładu na lekcji.

Przyczyny trudności wychowawczych Sposoby wprowadzania ładu Wymiana doświadczeń

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Zainteresowani nauczyciele Iwona Gubańska Iwona Gubańska 4 30

Wypadki w szkole i przedszkolu. Metodyka udzielania pierwszej pomocy.

1. PRZYCZYNY WYPADKÓW W SZKOLE I W PRZEDSZKOLU.2. PROCEDURY ORGANIZOWANIA POMOCY PO WYPADKU. 3. METODYKA UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza NAUCZYCIELE WSZYSTKICH TYPÓW SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI. AGATA SADOWSKA WALDEMAR CHWALCZUK - RATOWNIK MSW, AGATA SADOWSKA 6 80

Dziecko a zagrożenia medialne.

1. Zwrócenie uwagi na zagrożenia ze strony mediów. 2. Analiza przypadków. 3. Propozycje działań terapeutycznych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 50

Seksting zagrożeniem dla współczesnej młodzieży.

1. Zapoznanie z pojęcie sekstingu. 2. Analiza przypadków. 3. Propozycje działań terapeutycznych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 50

Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.

1. Przedsięwzięcia, jakie szkoła może podejmować wspólnie ze środowiskiem lokalnym. 2. Analiza przykładów. 3. Przykłady dobrych praktyk.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek dr Anna Maćkowiak 5 70

Budowanie autorytetu nauczyciela.

Budowanie autorytetu nauczyciela

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele/wychowawcy szkół ponadpodstawowych oraz nauczyciele klas 4-8 Iwona Gubańska Marta Zamośna 3 42

Pierwsze zebranie z rodzicami.

Pierwsze zebranie z rodzicami

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele/wychowawcy szkół ponadpodstawowych oraz nauczyciele klas 4-8 Iwona Gubańska Marta Zamośna 3 42

Jestem wychowawcą – i co dalej?

Jestem wychowawcą – i co dalej

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele/wychowawcy szkół ponadpodstawowych Iwona Gubańska Marta Zamośna 3 42

Dyscyplina w szkole.

Dyscyplina w szkole

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele/wychowawcy szkół ponadpodstawowych oraz nauczyciele klas 4-8 Iwona Gubańska Marta Zamośna 4 60

Radzenie sobie w trudnych sytuacjach wychowawczych. Praktyczny poradnik wychowawcy.

Radzenie sobie w trudnych sytuacjach wychowawczych. Praktyczny poradnik wychowawcy

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne problematyka wychowawcza Nauczyciele/wychowawcy szkół ponadpodstawowych oraz nauczyciele klas 4-8 Iwona Gubańska Marta Zamośna 4 60

Jak rozmawiać z trudnym rodzicem? Zasady budowania dobrych relacji.

1. Bariery w kontakcie z rodzicami, utrudniające wzajemne relacje. 2. Potrzeby rodziców i nauczycieli we wzajemnych relacjach. 3 . Organizowanie zebrań z rodzicami.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 40

Wartości w pracy wychowawczej nauczycieli.

Wychowanie w XXI w. Wartości w celach edukacji. Rozróżnianie wartości i antywartości. Kryzys wartości u współczesnej młodzieży.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, awans zawodowy nauczycieli Zainteresowani nauczyciele dr Bożena Roszak dr Bożena Roszak 8 60

Moda na wolontariat.

1. Czym jest wolontariat? 2. Główne przepisy regulujące pracę wolontariuszy w Polsce. 3. Rodzaje wolontariatu, jego organizacja i prowadzenie - przykłady dobrych praktyk.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych Zainteresowani nauczyciele Zofia Szabel-Zakrzewska Zofia Szabel-Zakrzewska 4 30

Mózg ucznia miejscem pracy nauczyciela – jak osiągnięcia neuronauk wykorzystać w praktyce szkolnej.

Nauronauki w praktyce szkolnej Budowa mózgu w kontekście jego właściwego funkcjonowania Przekształcanie engramów krótkotrwałych w długotrwałe - gwarancją sukcesu edukacyjnego Fitness dla mózgu i ciała Poliaktywacja obszarów mózgu odpowiedzialnych za trwałe zapamiętywanie

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Zainteresowani tematyką nauczyciele Edyta Zarembska-Marciniak Edyta Zarembska-Marciniak 3 30

Jak uczyć (się) uważności, skupienia się i relaksacji w przebodźcowanej rzeczywistości współczesnego człowieka?

Ćwiczenia relaksacyjne, regulowanie oddechu, rozciąganie ciała, wizualizacja, trening progresywny Jacobsona, techniki i narzędzia Neurolingwistycznego programowania niwelujące negatywne skutki stresu, pozwalające na skupienie się, elementy sylwoterapii w relaksacji.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego, kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani nauczyciele Edyta Zarembska-Marciniak Edyta Zarembska-Marciniak 4 30

Tutoring jako skuteczna strategia pracy dydaktyczno – rozwojowej dla uczniów zdolnych, zagubionych oraz poszukujących.

rodzaje tutoringu, zadania tutora, rola nauczyciela w tutoringu naukowym w świetle teorii aktora-sieci i hermeneutycznego modelu rozumowania zasady wykorzystania tutoriali w nauczaniu, nabywanie umiejętności ich tworzenia dla konkretnej grupy uczniów redagowanie ćwiczeń doskonalących umiejętności ucznia w aspekcie założeń tutoringu naukowego oraz indywidualizacji nauczania, tutoring jako innowacja pedagogiczna, kreatywność tutora i jego wychowanka

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego, kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podstawa programowa wychowania przedszkol Zainteresowani tematyką nauczyciele, pracownicy bibliotek, poradni pedagogicznych Edyta Zarembska-Marciniak Edyta Zarembska-Marciniak 4 45

Kreatywny, innowacyjny, twórczy nauczyciel w szkole i poza nią. Wspomaganie nauczycieli w kształtowaniu postaw kreatywności i innowacyjności uczniów.

Kim jest osoba kreatywna? Czym jest kreatywność i twórczość? Tworzenie postaw i środowisk sprzyjających kreatywności. Czym są innowacje - tworzenie postaw i środowisk proinnowacyjnych. Kompetencje kluczowe twórczego nauczyciela. Scenariusze zabaw, gier i ćwiczeń dla uczniów rozwijające myślenie twórcze i kreatywne, scenariusze zebrań z rodzicami, zabaw i gier rodzinnych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego, kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podstawa programowa wychowania przedszkol Zainteresowani tematyką nauczyciele Edyta Zarembska-Marciniak Edyta Zarembska-Marciniak 4 25

Cuda z papierowych talerzyków. Cz. II.

Papierowe formy użytkowe jako materiał i inspiracja do zajęć plastycznych dla dzieci Wzory i szablony prac do wykorzystania w pracy z dziećmi Projekty prac tematycznie nawiązujące do kalendarza roku, podstawy programowej oraz szkolnego oraz świąt okolicznościowych.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący przedmioty artystyczne Nauczyciele szkół podstawowych, opiekunowie świetlic, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele bibliotekarze D. Waszyńska-Samolak D. Waszyńska-Samolak 5 35

Metodyka waldorfska w teorii i praktyce - prace ręczne w świetlicy, przedszkolu, klasach młodszych szkoły podstawowej.

1. Pedagogika waldorfska a prace ręczne. 2. Zasady i kolejność wprowadzania prac ręcznych w przedszkolu i szkole. 3. Warsztaty - wykonanie przykładowych prac - dzielenie się wiedzą.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący przedmioty artystyczne, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele pracujący w świetlicy, w klasach młodszych szkoły podstawowej, w przedszkolu. Zofia Szabel-Zakrzewska Katarzyna Kowalska 6 70

Pozytywnie zaczytani – zalety wykorzystania biblio- i arteterapii przez pedagogów, wychowawców, nauczycieli w stymulowaniu rozwoju człowieka.

środki i materiały biblioterapeutyczne – doskonalenie umiejętności podstawowe techniki biblio– i arteterapeutyczne, etapy procesu, zasady zajęć, scenariusze zajęć przykłady tekstów do wykorzystania w biblioterapii, teksty narracyjne w pracy z młodzieżą i dorosłymi zabawy czytelnicze – bank dobrych praktyk

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący przedmioty artystyczne, problematyka wychowawcza, praca nauczyciela w formach pozaszkolnych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna z uwzględnieniem doradztwa edukacyjno-zawodowego, kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zainteresowani tematyką nauczyciele Edyta Zarembska-Marciniak Edyta Zarembska-Marciniak 4 35

Podniesienie jakości edukacji matematycznej a rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

1. Kompetencje kluczowe kształtowane na lekcjach matematyki 2. Metoda czynnościowa jako niezbędny etap kształtowania pojęć matematycznych 3. Zastosowanie gier dydaktycznych w procesie nauczania

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze Nauczyciele matematyki szkół podstawowych Karolina Nowak Karolina Nowak 4 30

Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów szkół podstawowych.

1. Określenie kompetencji matematycznych uczniów 2. Inteligencja kognitywna, neurodydaktyka dla matematyka 3. Metody sprzyjające rozwijaniu kompetencji matematycznych

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze Nauczyciele matematyki Karolina Nowak Karolina Nowak 4 30

Podstawa programowa z matematyki w kontekście egzaminu ósmoklasisty.

1. Rodzaje zadań egzaminacyjnych 2. Strategie rozwiązywania zadań zamkniętych 3. Aktywność myślowa uczniów w procesie rozwiązywania problemów

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze, podstawa programowa wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego Nauczyciele matematyki szkół podstawowych Karolina Nowak Karolina Nowak 4 50

GeoGebra dla użytkowników z podstawową znajomością programu.

1.Wizualizacja zależności matematycznych 2. Animowanie obiektów 3. Animowane dowody matematyczne i zadania

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący przedmioty matematyczno-przyrodnicze, technologie informacyjne Nauczyciele matematyki Karolina Nowak Karolina Nowak 0 0

Praktyczna strona geografii.

Zajęcia będą miały charakter dyskusyjno-warsztatowy i będą składać się z trzech części, które tworzą całość (można jednak uczestniczyć w nich niezależnie). 1. Istota współczesnej geografii w praktyce szkolnej. Interesujące zasoby internetowe (polskie i anglojęzyczne) wzmacniające przekaz treści realizowanych na zajęciach. 2. Źródła i sposoby pozyskiwania danych możliwych do wykorzystania za zajęciach z uczniami z zakresu geografii fizycznej, społecznej oraz pracy z mapą. 3. Prezentacja pozyskanych materiałów przy wykorzystaniu podstawowych dostępnych w szkole środków.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze, technologie informacyjne, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele geografii w szkołach podstawowych Tomasz Kopydłowski dr Bartłomiej Kopaczyński 6 70

Spotkania z fizyką.

Tematyka spotkań: 1. Własności otaczających nas substancji oraz ich praktyczne zastosowania w życiu codziennym, czyli od cząsteczkowej budowy materii do odpowiedzi na pytanie, dlaczego samolot lata. 2. Elektryczność i magnetyzm wokół nas, czyli od ogniwa do prądnicy. 3. Światło jako przykład fali - drgania i fale i jaki to ma związek z kolorami.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele i nauczycielki przedszkoli oraz szkół podstawowych Tomasz Kopydłowski Marek Gabała 6 70

Między biologią a chemią - eksperymenty w nauczaniu biologii i chemii w szkole podstawowej.

Wszystkie zajęcia mają charakter laboratoryjny (praktyczny) i odbywają się w bardzo dobrze wyposażonych laboratoriach przedmiotowych w Zespole Szkół nr 2 w Lesznie. Warsztaty odbywać będą się w dwóch blokach tematycznych - moduł biologia i moduł chemia -rozdzielonych fakultatywnym modułem dwujęzycznym. Plan zajęć ustalony będzie tak, aby nauczyciel mógł wziąć udział w obu warsztatach tego samego dnia (obowiązują oddzielne zapisy na każdy moduł – biologię, chemię i dwujęzyczność, możliwe są zapisy na jeden z modułów – biologię lub chemię, udział w części dwujęzycznej (bezpłatnej) jest możliwy tylko dla uczestników jednego z podstawowych modułów –biologii lub chemii). Zajęcia będą miały formę cykliczną. Nauczyciele będą mogli skorzystać również z pojedynczych warsztatów.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze, wdrażanie dwujęzyczności Warsztaty skierowane są do wszystkich nauczycieli biologii i chemii ze szkół podstawowych (również dwujęzycznych), w tym tych, którzy rozpoczynają pracę z przedmiotami doświadczalnymi Tomasz Kopydłowski Anna Władkowska, Katarzyna Borowiak, Edyta Brentkowska 7 80

Między biologią a chemią - eksperymenty w nauczaniu biologii i chemii w przedszkolu.

Wszystkie zajęcia mają charakter laboratoryjny (praktyczny) i odbywają się w bardzo dobrze wyposażonych laboratoriach przedmiotowych w Zespole Szkół nr 2 w Lesznie. Warsztaty odbywać będą się w dwóch blokach tematycznych - moduł biologia i moduł chemia -rozdzielonych fakultatywnym, niezależnym modułem dwujęzycznym. Plan zajęć ustalony będzie tak, aby nauczyciel mógł wziąć udział w obu warsztatach tego samego dnia (obowiązują oddzielne zapisy na każdy moduł – biologię, chemię i dwujęzyczność, możliwe są zapisy na jeden z modułów – biologię lub chemię, udział w części dwujęzycznej (bezpłatnej) jest możliwy tylko dla uczestników jednego z podstawowych modułów –biologii lub chemii). Zajęcia będą miały formę cykliczną. Nauczyciele będą mogli skorzystać również z pojedynczych warsztatów.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty matematyczno-przyrodnicze, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele i nauczycielki przedszkoli Tomasz Kopydłowski Anna Władkowska, Katarzyna Borowiak, Edyta Brentkowska 7 80

Metody aktywizujące na przedmiotach zawodowych.

1.Struktura scenariusza lekcji w szkolnictwie zawodowym 2.Motywująca rola metod aktywizujących: 3.Klasyfikacja metod kształcenia w nauczaniu przedmiotów zawodowych 4. Metody aktywizujące w kształceniu zawodowym

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne przedmioty zawodowe oraz zmiany w kształceniu zawodowym Nauczyciele przedmiotów zawodowych Maria Koroniak Maria Koroniak 4 30

Realizacja kompetencji personalnych i społecznych w szkoe branżowej i technikum.

1. Podstawy prawne realizacji KPS w szkole branżowej i technikum 2. Znaczenie realizacji KPS w szkole i wpływ umiejętności budowy relacji interpersonalnych w przyszłej pracy zawodowej uczniów 3. Sposoby realizacji zajęć KPS w szkole

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium przedmioty zawodowe oraz zmiany w kształceniu zawodowym Nauczyciele szkół branżowych i techników Maria Koroniak Maria Koroniak 3 25

Jak przygotować się do obserwacji lekcji?

1. Konstrukcja scenariusza lekcji 2. Główne etapy lekcji 3. Ewaluacja lekcji

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne sprawowanie nadzoru pedagogicznego i ewaluacja Nauczciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 35

Analiza wyników egzaminów zewnętrznych do podniesienia jakości pracy szkoły.

1. Różne metody analizy wyników egzaminów zewnętrznych (ilościowe i jakościowe). 2 . Wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych do poprawy efektywności pracy szkoły. 3. Budowanie programu naprawczego szkoły.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący sprawowanie nadzoru pedagogicznego i ewaluacja Nauczyciele wszystkich typów szkół Renata Skowronek Renata Skowronek 5 40

Wirtualna tablica sposobem na powtórki, notatki, zadania, gromadzenie pomysłów.

wirtualna tablica - wprowadzenie, przykłady zastosowań instrukcja tworzenia wirtualnych tablic padlet, pinterest, trello, lino ćwiczenia z zastosowaniem ww

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne technologie informacyjne Zainteresowani nauczyciele Justyna Kokocińska Justyna Kokocińska 4 35

Podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli w zakresie wykorzystania aplikacji mobilnych i darmowych narzędzi IT w nauczaniu przedmiotów nieinformatycznych.

Poszukiwanie cyfrowych narzędzi metodą WebQuest 2. Aplikacje mobilne i sposoby ich wykorzystania na lekcjach 3. Otwarte Zasoby Edukacyjne

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący technologie informacyjne Nauczyciele wszystkich przedmiotów Karolina Nowak Karolina Nowak 4 30

Programowanie w języku Scratch.

Moduły tematyczne: 1. Tworzenie gier zręcznościowych 2. Algorytm z warunkami 3.Algorytm z warunkami zagnieżdżonymi 4. Operatory logiczne 5.Iteracja 6. Pętla

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący technologie informacyjne, wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele wszystkich poziomów kształcenia i przedmiotów Tomasz Kopydłowski Dominik Sieciński 5x4 220

English 4 Teachers. Level 1 - Kurs języka angielskiego dla nauczycieli przygotowujący do egzaminu Cambridge English: Preliminary (PET).

Kurs obejmuje zagadnienia gramatyczne i słownictwo na poziomie od Elementary do pre-Intermediate potrzebne do funkcjonowania w sytuacjach życia codziennego, pracy i podróży. Kurs systematycznie rozwija sprawność pisania i rozumienia ze słuchu, kładzie nacisk na umiejętność wypowiadania się w języku angielskim. Dużą uwagę przykłada się do poznania technik zdawania egzaminu: rozwiązywanie testów, oswajanie się z materiałami audio, poznawanie zasad pisania wypracowań, ćwiczenie spójności wypowiedzi ustnej z zadanym tematem.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele przedszkoli i szkół Jolanta Perczak Jolanta Perczak 70 1500

English 4 Teachers. Level 2 - Kurs języka angielskiego dla nauczycieli przygotowujący do egzaminu Cambridge English: First (FCE).

Kurs obejmuje naukę struktur leksykalno- gramatycznych wymaganych na egzaminu Cambridge: First (FCE), pozwala rozwijać kompetencje językowe (słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie) . Tematyka zajęć związana jest z życiem codziennym (praca, zdrowie, człowiek, nowoczesne technologie itp.). Duży nacisk kładzie się na techniki zdawania egzaminu (rozwiązywanie arkuszy egzaminacyjnych).

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Kurs doskonalący wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele przedszkoli i szkół Jolanta Perczak Paulina Zawadzka 70 1500

Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w pracy nauczyciela języka angielskiego i nauczyciela przedszkola.

Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) stają się stałym elementem pracy nauczyciela. Ciągły rozwój sprzętu, oprogramowania, koncepcji i pomysłów sprawia że publikacje dotyczące TIK szybko tracą aktualność, ważne jest więc ciągłe pozostawanie na bieżąco z zachodzącymi zmianami.

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Warsztaty metodyczne wdrażanie dwujęzyczności Nauczyciele języka angielskiego (z podziałem na szkołę podstawową i ponadpodstawową), nauczyciele przedszkola Jolanta Perczak Monika Czekalska 4 80

Polityka językowa i zasady uczciwości akademickiej w praktyce szkolnej.

Language Policy - spójne zasady koegzystencji języków obcych i języka polskiego w szkole dwujęzycznej i niedwujęzycznej, funkcjonowanie ustawy o języku polskim w praktyce szkolnej. Academic Honesty - zasady uczciwości akademickiej w pracy z uczniami (prawo dozwolonego cytatu, opis źródeł, samodzielność pracy, konsekwencje naruszania przyjętych zasad)

Rodzaj formy

Obszar tematyczny szkolenia

Adresat szkolenia

Kierownik kursu

Prowadzący kurs

Ilość godzin lekcyjnych

Cena

Seminarium wdrażanie dwujęzyczności Dyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych wszystkich przedmiotów Tomasz Kopydłowski Jolanta Perczak, Tomasz Kopydłowski 3 25

Kontakt

 Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie

ul. Bolesława Chrobrego 15
64-100 Leszno

tel. 65 529 90 62
fax 65 529 31 09
NIP: 697-10-20-103
REGON: 00 1387 29 0000 000
e-mail: oswiata@cdn.leszno.pl

Numer rachunku BZ WBK O/Leszno 71 1090 1245 0000 0001 1532 8876

Redakcja

Godziny urzędowania

Sekretariat

poniedziałek - 8:00 - 16:00
wtorek-piątek 7:30 - 15:30


Organizacja szkoleń
poniedziałek - piątek: 7.30-15.30, parter/pokój nr 13


Biblioteka

Leszno pn – pt 9.00 – 18.00
Filia Rawiczu i Kościanie pn, wt, pt 9.00 – 17.00
śr, cz 9:00 - 16:00
Filia w Gostyniu - pn, wt, pt 9:00 - 17:00
śr 9:00 - 16:00
cz 9:00 - 16:00

 

Obserwuj Nas

Bądź na bieżąco z informacjami CDN Leszno