Książki:
1. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.
Sygnatura: 94581
2. Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014.
Sygnatura: 91669-Czyt.-XX-K-1
3. Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie 1 poszerzone. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014.
Sygnatura: 94213
4. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia, 2017.
Sygnatura: 94536-Czyt. XXII A3
5. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej / Barbara Adamiak, Jolanta Boryszewska, Natalia Malenko. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017.
Sygnatura: 94662-Czyt.-XX-K-1
6. Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : Difin, 2018.
(Engram)
Sygnatura: 94633
7. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016.
Sygnatura: 93746
8. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta, Iwona Jagoszewska, Joanna Gładyszewska-Cylulko, Bernadeta Szczupał, Agnieszka Drzazga, Beata Cytowska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017.
Sygnatura: 94396-Czyt.-XX-K
9. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
Sygnatura: 94020, 94021-Czyt. XX K
10. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / [redakcja] Aneta Jegier, Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2017.
(Engram)
Sygnatura: 94397
Artykuły z czasopism:
1. BIBLIOTERAPIA dziecka ze specjalnymi potrzebami / Maria Kożuchowska // Remedium. - 2017, nr 1, s.13-14
2. DZIAŁALNOŚĆ pozalekcyjna szansą reintegracji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Jan A. Malinowski [i in.] // Wychowanie na co Dzień. - 2006, nr 4-5, s.39-40
3. DZIECKO o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej - dyskurs definicyjno-koncepcyjny / Marzenna Zaorska // Wychowanie na co Dzień. - 2016, nr 1, s.18-22
4. DZIECKO ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Agata Rusin // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2016/2017, nr 3, s.106-109
5. DZIECKO ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z korowo uwarunkowanych zaburzeń mowy - podstawy teoretyczne i implikacje dla nauczycielskiej praktyki / Marelan Kurowska // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2016 / 2017, nr 3, s.28-44
6. ETAP edukacji a szanse na wsparcie w ocenie nauczycieli realizujących specjalne potrzeby edukacyjne uczniów / Anna Ozda // Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 6, s.3-7
7. JAKI podręcznik dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? : kilka uwag na marginesie dyskusji medialnej o nowym, darmowym i powszechnym podręczniku/ Zenon Gajdzica // Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 1, s.3-7
8. JĘZYK polski w kształceniu uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z różnic kulturowych / Marta Krasucka-Betiuk // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2016/2017, nr 3, s.45-53
9. NIEDOSTOSOWANIE społeczne nieletnich a obniżona sprawność intelektualna - praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych / Justyna Siemionow // Szkoła Specjalna. - 2014, nr 5, s.350-359
10. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ, czyli każde dziecko jest inne / Oksana Kotormus // Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s.46-48
11. PRAWA nauczycieli w pracy z uczniami ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi / Agnieszka Olechowska //Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2016/2017, nr 3, s.7-12
12. PROCES wspierania dziecka ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi w zakresie rozwijania kompetencji społecznych / Iwona Konieczna, Katarzyna Cichocka-Segiet // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s.279-268
13. PRZEKONANIA nauczycieli na temat edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : raport z badań / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta // Szkoła Specjalna. - 2015, nr 4, s.245-259
14. PRZYGOTOWANIE nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Tamara Zacharuk // Opieka. Wychowanie. Terapia. - 2001, nr 3, s.37-38
15. RODZICE o izolacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w niejednolitej enklawie informacyjnej / Iwona Myśliwczyk, Sławomir Przybylski // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 2, s.85-96
16. SPECJALNE potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla edukacji XXI wieku / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2015, nr 9, s.53-58
17. SZKOŁY sobie bliskie / Ewa Kaleta // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 5, s.59-64
Dzieci niepełnosprawne w szkołach integracyjnych i specjalnych.
18. WSPARCIE dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Karolina Appelt // Remedium. - 2017, nr 1, s.1-5
19. ZYSKI z integracji / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 5, s.53-58
Integracja dzieci niepełnosprawnych w szkole.
Oprac. Ewa Staniszewska
CDN-PBP w Lesznie